17.03.2016

Suzuki gotowe do walki w czołówce MotoGP

Już w najbliższą niedzielę rusza nowy sezon MotoGP. Jednym z faworytów do końcowego podium jest zawodnik zespołu Suzuki ECSTAR Maverick Vinales.

Młody Hiszpan dosiadał już GSX-RR w ubiegłym sezonie, ale był to jego debiutancki rok w najwyższej kategorii i Maverick zbierał głównie doświadczenie. Sam motocykl też przechodził modyfikacje i na początku nowego roku stał się jeszcze poważniejszą konkurencją dla zespołów z większym doświadczeniem. Najlepszym dowodem są wyniki przedsezonowych testów. Maverick był najlepszy w Australii i trzeci w Katarze, gdzie przy sztucznym oświetleniu rozegrane zostaną pierwsze zawody. Partnerem Vinalesa nadal będzie jego rodak Aleix Espargaro. Maverick Vinales na konferencji prasowej przed wyścigiem powiedział:

- Ubiegłoroczny debiut był dla nas wszystkich ważny. Teraz jesteśmy spokojniejsi. Mamy lepszy motocykl, mocniejszy silnik i skrzynię seamless. Przepisy o elektronice są dla nas lepsze. Jestem też szybki na nowych oponach Michelin, więc jestem głodny wyścigów. Za nami udane testy, więc zobaczymy co się wydarzy. Najważniejsza jest praca całego zespołu. Marzę o walce z czołowymi zawodnikami o podia. Jesteśmy konkurencyjni, ale czeka nas jeszcze sporo pracy.

Suzuki nie startowało w królewskiej klasie od 2012 roku, ale przez cały czas rozwijany był projekt motocykla MotoGP, który pod nazwą Suzuki GSX-RR wrócił na stałe do rywalizacji w sezonie 2015. Pierwszy rok po przerwie nie był łatwy, ale swój potencjał Suzuki zaprezentowało już podczas Grand Prix w Barcelonie, podwójnie wygrywając kwalifikacje. Ostatecznie sezon 2015 zawodnicy Suzuki kończyli na 11 (Espargaro) i 12 (Vinales) miejscu w klasyfikacji generalnej. Prace rozwojowe trwały przez cały sezon i na początku 2016 roku zawodnicy otrzymali odmienionego GSX-RR.

Sercem nowego motocykla jest rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 1000ccm i mocy 240KM. Aluminiowa rama została zaprojektowana w sposób pozwalający osiągnąć doskonałą poręczność motocykla oraz świetną aerodynamikę. Technologie wykorzystane do budowy prototypu GSX-RR w przyszłości będą też używane w drogowych motocyklach z rodziny GSX-R.

Szefem teamu Suzuki ECSTAR MotoGP jest Davide Brivio. Włoch w przeszłości z sukcesami prowadził fabryczne zespoły w motocyklowym Grand Prix zdobywając z nimi wiele tytułów mistrzowskich. Od sezonu 2015 barwy Suzuki reprezentują Hiszpanie Aleix Espargaro i Maverick Vinales. Pierwszy z nich ma już spore doświadczenie w klasie MotoGP, w sezonach 2012 i 2013 wygrywał klasyfikację kierowców CRT (seryjne silniki i prototypowe ramy). Maverick w sezonie 2013 został mistrzem Świata kategorii Moto3, jest jednym z najzdolniejszych kierowców młodego pokolenia

Dane techniczne Suzuki GSX-RR:

Długość x szerokość x wysokość: 2096mm x 720mm x 1140mm
Rozstaw osi: 1457mm
Waga: 160kg (zgodnie z regulaminem FIM)
Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy
Pojemność: 1000cm3
Moc i prędkość: ponad 240KM/ ponad 330km/h
Rama: aluminiowa
Opony (przód/tył): 17 cali/17 cali
Przednie zawieszenie: Ohlins
Tylne zawieszenie: Ohlins
Hamulce (przód/tył): Karbonowe tarcze/stalowa tarcza, Brembo

Zespół:

Zespół:
Nazwa zespołu: Team Suzuki ECSTAR MotoGP
Zawodnicy: Aleix Espargaro (Hiszpania) / Maverick Vinales (Hiszpania)
Szef zespołu: Davide BRIVIO (Włochy)

O MotoGP:

Motocyklowe Grand Prix to najważniejsza motocyklowa seria wyścigowa, odpowiednik samochodowej F1. Historia rywalizacji sięga 1949 roku. W zawodach biorą udział motocykle prototypowe, a królewską klasą jest MotoGP (dawniej 500ccm). Motocykle MotoGP mogą mieć pojemność do 1000ccm i muszą być napędzane silnikami czterosuwowymi. Kalendarz Grand Prix składa się z osiemnastu wyścigów na pięciu kontynentach. Pierwszym mistrzem Świata na motocyklu Suzuki w klasie 500ccm był Brytyjczyk Barry Sheene w 1976 roku. Swój sukces powtórzył też rok później. W latach 1981-82 tytuły dla Suzuki zdobywali Włosi Marco Lucchinelli i Franco Uncini. W 1993 roku najlepszy był Amerykanin Kevin Schwantz, a w 2000 jego rodak Kenny Roberts Junior. Jako konstruktor Suzuki było niepokonane w latach 1976-1982. Od sezonu 2015 barwy Suzuki MotoGP reprezentują Aleix Espargaro i Maverick Vinales.

21.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, Tor Bydgoszcz, 16.06.2019

Tym razem na Torze Bydgoszcz pogoda przez cały dzień była niezmienna, przyjazna i bezdeszczowa. Ale to nie pogoda była głównym bohaterem tego dnia. Głównymi bohaterami jak zawsze byli wszyscy uczestnicy szkolenia. Tuż po oficjalnej premierze w Polsce, na Tor Bydgoszcz wyjechał najnowszy model Suzuki - Katana. Stylizowany na kultowy power naked z 1981 roku, zachwycił uczestników swoją doskonałością: znakomita pozycja dla kierującego, świetne przyspieszenie od niskich obrotów, rewelacyjne hamulce, zwinność w zakrętach i technologiczne zaawansowanie. Nowa Katana zdała egzamin w Suzuki Moto Szkole celująco.

Dowiedz się więcej
19.06.2019

Bezpieczne wakacje na motocyklu z Suzuki

Suzuki zaprasza motocyklistów na akcję serwisową „Bezpieczne wakacje”. W lipcu posiadacze motocykla lub quada Suzuki mogą skorzystać z bezpłatnej kontroli serwisowej, a także rabatów na części i akcesoria.

Dowiedz się więcej
17.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, Tor Trinec, 09.06. 2019

Czwarte szkolenie z tegorocznej edycji Suzuki Moto Szkoły odbyło się na torze Trinec. To był bardzo upalny dzień. Na torze na uczestników czekał nagrzany, przyczepny asfalt. Nitka toru była bardzo kręta. Prosta startowa szybka, a dalej już tylko zakręty - te szybkie, jak i wolne, o podwójnym szczycie, i o promieniu malejącym. Pośród uczestników dało się zauważyć pot na czole, ale i uśmiechy na twarzy.

Dowiedz się więcej
10.06.2019

Suzuki Moto Szkoła, ODTJ Pomorze 01.06.2019

Suzuki Moto Szkoła to projekt szkoleniowy w którym biorą udział głównie mężczyźni. 1 czerwca te proporcje nieco się zmieniły, bowiem przyjechały do nas "Speed Ladies", pozytywnie zakręcone kobiety na motocyklach.

Dowiedz się więcej